undefined

ROWENTA

A VOCATION IN MODERN DESIGN FOR 130 YEARS

AL 130 JAAR EEN BEGRIP IN MODERN DESIGN

Robert Weintraud, erfgenaam van de vierde generatie van een ondernemende familie, was een van de gepassioneerde uitvinders van de tweede industriële revolutie. Uitvinders die geloofden 
in de kracht van vooruitgang en de magie van technologische innovatie, net toen elektriciteit de weg vrijmaakte 
voor een revolutie in huishoudelijk comfort. 

In 1909 veranderde de Weintraud GmbH, opgericht in 1884 in Offenbach bij Frankfurt, van naam en werd Rowenta, een acroniem uit de letters van de naam RObert WEinTrAud. De bell époque maakte alle dromen van moderniteit mogelijk. Rowenta maakte ze tot realiteit.  

undefined

Robert Weintraud, een technologieliefhebber, vond design belangrijk en wilde hoogwaardige, elegante producten aanbieden die welzijn en gebruiksgemak verbeterden.

undefined

KENNIS VAN WARMTE EN STOOM

VOOR DESIGN EN PRESTATIE

De ontwikkeling van elektriciteit werd zichtbaar in de uitvinding van nieuwe consumentenproducten die warmte en later stoom gebruikten. Rowenta, dat al scheerproducten maakte, zag het potentieel voor persoonlijke- en linnenverzorging. Het vakgebied: voorwerpen van verwarmbaar metaal, 
een productgroep die al snel huishoudelijke apparatuur werd genoemd. 

undefined

Rowenta lanceerde als benchmark in deze nieuwe markt het eerste strijkijzer in 1919, 
twee modellen krultangen en twee reisstrijkijzers in 1921 gevolgd door andere, 
steeds verfijndere modellen. De roerige jaren ‘20 waren aangebroken, een generatie op weg naar de toekomst.

undefined

HET GENOT VAN MODERN COMFORT

Rowenta beleefde de economische groei van na de oorlog. Met het nieuwe rood-zwarte logo, een symbool van levendige energie, bedacht het merk enkele van de iconische producten van de opkomende consumentenmaatschappij.

ZIE JE HET?

In 1974 veranderde het logo. De 'A' in het woord Rowenta is het gestileerde ontwerp van een strijkijzer, 
een referentie die boekdelen spreekt.

undefined
  • 1957

    de eerste automatische stoomstrijkijzer

    undefined
  • 1967

    de eerste haardroger met kap

    undefined
  • 1976

    de eerste water- en stofzuiger

    undefined
undefined
undefined
undefined

WIST JE DAT?

Allround was de eerste stof- en waterzuiger van het merk en kon water en stof opzuigen. Met het verticale design, vijf zwenkwielen en een geïntegreerde geluiddemper stond het voor bruikbaarheid, een grote innovatie in schoonmaakproducten.

undefined

ROWENTA, ZELFS IN DE KEUKEN

Voedselbereiding ontliep Rowenta's creatieve energie niet en een friteuse, broodrooster en, natuurlijk, de iconische filterkoffiemachine, de 
KG-22, werden in 1972 uitgebracht. 1 liter 
koffie in minuten en een strak design. In 8 jaar werden er meer dan een miljoen van verkocht.

undefined

PASSIE VOOR DESIGN

Rowenta erfde een passie voor het ontwerpen van dagelijkse voorwerpen. De producten bevatten 
altijd baanbrekende technologie met een onderscheidend uiterlijk: strakke lijnen 
en minimalistische vormen. 
Dit was succesvol dankzij de samenwerking met leidende namen 
in design en is vaak bekroond.

In 2000 ontwierp de ontwerper Dick Powell de Infinium, een zakloze stofzuiger die Air Force System-technologie gebruikte, van oorsprong uit de aeronautica.

undefined

In 2004 ontwikkelde ontwerper Jasper Morrison een Brunch-set die werd bekroond door de Observeur du Design in 2005.

undefined

De luchtzuiveraar Pure Air XL won de gouden medaille van de Grand Prix de l’Innovation bij de Paris Trade Show in 2015.

undefined

ZINVOLLE INNOVATIE

Sinds de jaren ‘90 is Rowenta blijven innoveren met aandacht voor de milieu-impact van zijn producten en het welzijn van de gebruikers. 

Deze creatieve energie heeft geleid tot iconische producten die hoogwaardige technologie, perfecte resultaten en maximaal gebruiksgemak combineren.

  • DYMBO

    undefined
  • DELTA SYSTEEM

    undefined
  • LISSIMA

    undefined
undefined
undefined
undefined

NAAR MEER DUURZAME PRESTATIES

Van hoogwaardige, gebruiksvriendelijke stofzuigers naar nog meer nieuwe oplossingen: we willen het gebruik van grondstoffen constant optimaliseren om Rowenta's prestaties duurzamer te maken. Prestaties die altijd de beste resultaten geven en je leven elke dag eenvoudiger maken.

undefined

DUURZAME PRESTATIES

undefined

ROWENTA, MERK VAN GROUPE SEB

Rowenta is sinds 1988 onderdeel van Groupe SEB, de wereldwijde benchmark in huishoudelijke apparatuur, en is betrokken bij een duurzame aanpak in lijn met de beloftes van het bedrijf. 

undefined